ایران زیباست | ییلاق در کوهستان مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهان‌شهر و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و فضای سبز منطقه ۸ برداشت گندم در هشترود چای روضه | یک جرعه چای روضه‌ی هر هفته‌ات حسین عکس‌هایی از دیدار امروز نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اسلامی (۳۱ تیر ۱۴۰۳) مراسم عزاداری روز دوازدهم محرم در حسینیه کرمانی‌های مشهد مراسم «شام غریبان حسین» مهاجران افغانستانی‌ در مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) تصاویری از آئین خیمه سوزان عصر عاشورا در مشهد عکس‌هایی از نمایشگاه «عرفات تا فرات» در محله گلشهر مشهد ظهر عاشورا در هیئت قندهاری‌های مشهد عکس‌هایی از فینال یورو ۲۰۲۴ | اسپانیا جام را به خانه برد عزاداری هیئت‌های استان کرمان در حرم مطهر امام‌رضا(ع) سوءقصد به جان ترامپ | عکسی عجیب از مسیر ردشدن گلوله تصاویری از آئین سنتی مشعل گردانی نجفی‌های مقیم مشهد عکس‌هایی از محرم ۱۴۰۳ در شهر‌های مختلف افغانستان عکس‌هایی از مراسم علم کشیِ مهاجران افغانستانی در گلشهر مشهد اولین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در حسینیه امام‌خمینی(ره) عکس‌هایی از مراسم علم‌کِشی مهاجران افغانستانی در مشهد (۲۳ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
| کد خبر: ۲۰۶۱۸۶ | ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ | دریافت تصاویر

ایران زیباست | تالاب میقان

تالاب کویری میقان در ۱۷ کیلومتری شمال شرقی اراک یکی از ده تالاب مهم ایران است که حیات وحش متنوع و طبیعت کویری جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است. این تالاب به‌دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های فصلی پرندگان مهاجر محسوب می‌شود. تالاب میقان دارای ویژگی‌های بوم‌شناسی ویژه‌ای است و سالانه تعداد زیادی از پرندگان مهاجر را در خود جای می‌دهد که در میان آن‌ها بعضی از گونه‌های نادر و حمایت‌شده کم‌یاب دیده می‌شوند. به‌علت جمعیت بالای درنا در تالاب نسبت به زیستگاه‌های دیگر کشور، این تالاب اهمیت بیشتری نزد علاقه‌مندان به محیط زیست پیدا کرده است. بیش از ۱۶ درصد پرندگان کشور در این تالاب زندگی می‌کنند و برخی از گونه‌های پرندگان مهاجر و بومی این منطقه نادر و ارزشمند بوده و حضور پرتعداد آن‌ها در فصل مهاجرت موجب می‌شود تا گروه‌های گردشگری برای پرنده‌نگری به این خطه سفر کنند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعودازاراک
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
0
0
سلام اگه به حرفهای خودتون اهمیت میدهید لطفا به این تالاب زیبا برسید وجوری برنامه ریزی کنید که امکان بازدید برای مردم وحتی توریستها بوجود بیاد متسکرم‌
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->